Evelien Rommerts

ProRail


ProRail komt met een campagne om de bekendheid van het beroep treinverkeersleider te vergroten. Het doel van de campagne is dat 65% van Nederland van het bestaan van een treinverkeerleider afweet en een representatief beeld heeft van de functie.

  • Het beroep treinverkeersleider is een van de meest onzichtbare beroepen in Nederland. En dat terwijl het werk dat deze mensen doen voor 1.3 miljoen mensen, elke dag, enorm belangrijk is. Deze belangrijke mensen moeten zichtbaar worden en hun werk moet gezien worden. Dat doen we op de drukste dag van het jaar qua treinverkeer. ProRail belooft alle Nederlanders een extra leuke Koningsdag en nodigt hierbij een special guest uit.


    We maken Thomas bekend bij een breed publiek: alle Koningsdagvierders. Zowel bij de grote feesten als de vrijmarkten komen de feestvierders in aanraking met Thomas via verschillende campagne-uitingen. Denk aan dranghekken, posters, stickers, munten en maskers. Bij elke uiting krijgt de feestvierder de mogelijkheid om Thomas op Instagram te volgen.

  • Een van de belangrijkste middelen is een parodie op het nummer “Living Next Door to Alice (Who the fuck is Alice)”. Op grote feesten zoals 538 koningsdag Breda, Slam Koningsdag Alkmaar, Supersized Kingsday Best, Kingsland Amsterdam, Den Bosch, Groningen, Rotterdam en Twente wordt de parodie gedraaid en het publiek geacht mee te zingen met de nieuwe tekst die op de grote schermen te volgen is.

  • De Instagram van Thomas moet gevolgd worden. Einde van de dag maakt hij via Instagram bekend wie hij is. “Hey ik ben Thomas. Ik heb ervoor gezorgd dat je niet alleen een leuke Koningsdag hebt gehad maar ook dat je veilig thuis bent gekomen. Ik ben namelijk treinverkeersleider bij ProRail. Wil je meer weten over wat ik doe, swipe up!/Link in bio”